Lady naar de dierenarts

Alles over de gezondheid van je newf.

Lady naar de dierenarts

Berichtdoor Hippie » Wo 20 Mrt 2019 09:33:51

Afgelopen Zondag kwam Peter terug met de honden van de wandeling.
Hij vertelde dat Lady onderweg voer had uitgespuugd en daar zat kunststof plant bij!
Had ze bij ons ergens uit het zicht afgekabbeld zonder dat ik het had gemerkt.
ondanks dat ik haar goed in de gaten hou maar toch..
Baalde wel maar verder merkte ik niets aan haar ook de plant leek niet verder opgegeten of zo.
Dinsdag wat later in de middag kuchen /hoesten en wat wit doorzichtig spuug met en s'nachts 2x diarree met een heel klein beetje slijm dus volgende ochtend meteen om 8.00 de dieren arts gebeld en konden begin middag terecht toen wij het uitlegde.
De dierenarts vertelde dat het waarschijnlijk twee verschillende dingen waren ipv 1.
Volgens hem blijft er niet zo snel echt iets achter in de keel zitten en dat de hond af en toe kucht/hoest.
Dat denken mensen vaak maar meestal is het niet zo en anders is het zeer ernstig/levensbedreigend.
Dit kan beginnend kennelhoest zijn maar niets ernstigs bij lady.
Hij zei ze is zo vrolijk en alert.
Plus ze is in zo een goede conditie om te zien dat haar lichaam het zelf wel kan oplossen waarschijnlijk.
Mocht het verergeren dan natuurlijk wel terug komen dan moet ze wel medicijnen.
De diarree was 2x s'nachts een groot plakkaat maar tot aan de dieren arts niet meer.
dat was ook goed en haar buik voelde soepel en ze gaf niet aan dat deze zeer deed.
Volgens de dieren arts is de darm gewoon wat geirriteerd geweest en het kan zijn dat er misschien nog wat hele kleine dingetjes via de natuurlijke weg uit komen.
Dit alles was een super geruststelling!!
hadden haar al nuchter gehouden en wat er evt zou volgen na de uitslag van de foto's.....
Dus gelukkig alles met een sisser afgelopen!!!
Dacht even vanuit het slechtste geval twee honden in 24 uur een operatie...
Wel blij dat we naar de dierenarts zijn gegaan!!!!
Maar evt ......beginnende kennelhoest.
Toevallig was er een jonge hond donderdag afwezig op cursus omdat deze niet zo lekker..?
Lady is daar in die hal net een speurhond met al die puppy-jonge honden-volwassen honden luchtjes.
De vorige keer dat wij lady ziek meldde werd er gezegd oh er zijn meer honden op het moment ziek gemeld..
Zelf vind ik het wel frapant dat wij hebben echt ons leven lang honden...ben nu 55 en vanaf mijn 4e hebben we altijd honden gehad en meerdere honden tegelijk echt nog nooit heeft er 1 kennelhoest gehad...nu Lady waarschijnlijk voor de 2e keer. schrik.gif
Vraag mij af of het door de hal kan komen met zoveel honden dagelijks in die ruimte.._
per avond worden er volgens mij 3 cursussen gegeven..
maar goed geen gekke grote nare dingen!!!!
Hippie
Forum-Newf
Forum-Newf

Re: Lady naar de dierenarts

Berichtdoor Gonny » Wo 20 Mrt 2019 20:09:43

Dat is een hele opluchting!!! Twee in de ziekenboeg is teveel van het goede.

Ik weet niet of kennelhoest ook gradaties kent, net zoals bij mensen griep en verkoudheid. De hoeveelheid mensen die het krijgen, scheelt ook per jaar.
Gebruikers-avatar
Gonny
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor emz » Vr 22 Mrt 2019 11:34:37

Ik zie kennelhoest in mijn praktijk altijd bij meerdere honden tegelijk, en eigenlijk niet heel dikwijls. Komt waarschijnlijk doordat er meer tegen geënt wordt.
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Hippie » Vr 22 Mrt 2019 12:33:58

emz schreef:Ik zie kennelhoest in mijn praktijk altijd bij meerdere honden tegelijk, en eigenlijk niet heel dikwijls. Komt waarschijnlijk doordat er meer tegen geënt wordt.

Hoi Ineke,
Lady hoefde nu geen medicijnen voor het hoesten.
Vorige keer bij de andere praktijk kreeg ze een injectie en medicijnen.
Chico begon even daarna dus ook aan de medicijnen ed.

Nu bij de praktijk waar wij echt al jaren komen Peter zelfs minimaal dertig jaar.(die dieren arts is al wel met pensioen een paar jaar)
1 van de dieren arts die Lady heeft gezien zei dat waarschijnlijk haar lichaam het zelf hersteld omdat ze zo alert,vrolijk en super gezond uit zag.
Mocht het verergeren dan terug komen.
Ik vroeg of wij Chico ook de volgende dag voor kennelhoest moesten laten enten moesten nl al voor zijn gewone enting dacht dan kan deze er misschien ook gegeven worden.
Ook omdat de vorige keer Chico even na Lady ook begon te hoesten.
Hij vroeg hoe oud Chico was daarna zei hij dat het niet nodig was voor een (jonge volwassen hond).

Ik zei al we hebben in totaal 4 honden dus daarom de vraag om ze te enten tegen kennel hoest.
Ook voor hun vond hij dat niet nodig afgelopen dinsdag.
De grote hebben genoeg weerstand zei hij.
Wij vertelde wel dat Lady vaak de monden van Bella en Janouk vaak af likt.
Toch hoefde ze geen enting.
Plus anders had Lady ze inmiddels toch al bemet......
Nu vandaag hoesten zowel Bella en Janouk af en toe schrik.gif Sad ...............
Het zit even niet zo mee wat dat betreft....
Echt voor Lady inbijna 52 jaar heeft echt nooit van onze honden kennel hoest gehad...!!(wij hadden thuis vanaf mijn 4e altijd honden ook meerdere tegelijk)
daarom denk ik dat het heel misschien door de ruimte waar de cursus gegeven kan worden verspreid....
De 1e keer dat wij Lady afmelden ivm hoesten werd er gezegd dat er meer honden in andere lessen ziek waren.
Nu de laatste keer was er bv ook uit onze les een hondje afwezig die niet zo lekker was..
In deze ruimte(hal) wordt 6 dagen van de week les gegeven meerder cursussen achter elkaar.
Weet het ook niet.
Hoop dat ze snel beter worden en anders hoop ik dat ze wel medicijnen spoedig krijgen.
Ik hou het goed in de gaten!!
Misschien anders bellen we vanmiddag of maandag even naar de dierenarts.
Dit is iets vervelends als je een roedel hebt qua kunnen besmetten..
Hippie
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Hippie » Vr 22 Mrt 2019 12:57:23

Echt toevallig!!
Belt net de dieren arts zelf!!
Wij hebben woensdag meteen extra reserve hals banden op de praktijk besteld.
De dieren arts zelf doet deze bestelling en had nog even een vraag er over.
meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt.
Met de vraag over Bella en Janouk en dat deze nu ook af en toe hoesten sinds afgelopen nacht.
Zolang ze levendig zijn, geen koorts, wel eetlust ed
Dan niets aan doen en moet het binnen 10 dagen vanzelf wel over zijn.
Anders wel een afspraak maken.
Nu hopen dat het niet erger word maar snel weer weggaat.
Hopen dat Chico het bespaard blijft.
Hippie
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Gonny » Vr 22 Mrt 2019 17:47:05

Ik help het ook hopen. We duimen!
Gebruikers-avatar
Gonny
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0