Marit is ruim elf jaar en nog nooit ziek geweest. Vrijdagavond, nog geen 5 minuten voor ik moest gaan werken, begon ze opeens braakpogingen te ondernemen, maar er kwam niets. Ze werd onrustig, benauwd........
Maagtorsie !
Ik heb haar meteen ingeladen en hulptroepen gecharterd. Ze lag binnen een uur op tafel, en na enkele vergeefse pogingen floepte de maagsonde door. Er kwam wel een emmer water naar buiten !
Ze is per brancard naar huis gebracht, maar strompelde toch zelf van de gang naar de woonkamer.
In de loop van de nacht kotste ze een heleboel voer uit, en werd toen rustig. Kon ik toch even wegdoezelen.
Zaterdag wilde ze wel kleine beetjes vlees eten en een slokje water.
Zondagochtend kreeg ik weer een hartverzakking , dacht dat ze dood was. Maar ze ademde wel, maar het leek alsof haar achterkant verlamd was.
Tot overmaat van ramp moest ik absoluut een paar uur weg. Twee lieve vriendinnen zijn bij haar gebleven, en zouden bellen als het slechter ging.
Wie schetst mijn verbazing toen ik na een half uur een smsje kreeg : Marit liep weer en was naar buiten geweest om een plas te doen. Vanaf dat moment gedraagt ze zich weer normaal.
Ik ben zó opgelucht !