Bijtgrage pup

Het opvoeden van een hond, is geen eenvoudige taak.
Vragen, problemen, tips, alles wat met de opvoeding te maken heeft.

Bijtgrage pup

Berichtdoor Vesper » Ma 18 Mei 2015 19:34:42

Hallo iedereen

We zijn terug van weg geweest. Zoals misschien sommigen zich nog herinneren hebben wij onze laatste Newf, Zeno, in augustus vorig jaar verloren. Na lang twijfelen en discussiëren hebben we uiteindelijk toch besloten om nog een puppy in huis te halen. Hij heet Brego, een bruin reutje. Ik zal in een ander topic hem eens deftig introduceren, maar nu eerst naar de orde van de dag. We hebben hem nu een kleine maand in huis, hij heeft zich al goed gesettled, is niet bang om op avontuur te gaan naar onbekende delen van het huis, en test al eens graag zijn grenzen uit.

Er is echter 1 vrij groot probleem; hij bijt constant. Met mijn ouders doet hij het minder maar ik veronderstel dat hij mij vooral als speelkameraadje ziet en minder als baasje, dus zet hij graag al eens zijn tanden in mij. Het is hem al vrij duidelijk dat in de kleren bijten een klare en duidelijke "NEEN" is, maar mijn handen zijn zijn favoriete kauwspeeltjes. Als ik hem 's ochtends begroet, gaat hij binnen de 10 seconden van lekjes naar hapjes. Enkel als hij in "off modus" staat en moe is of ik me net heb kwaad gemaakt, mag ik hem over zijn kop aaien zonder dat hij zich met zijn muil naar omhoog richt om in mijn handen te kauwen. Een tweetal keer heeft hij bovendien ook al naar mijn gezicht gehapt, dit was in beide gevallen wanneer we (of ik toch niet) aan het spelen waren. Ik probeer hem zoveel mogelijk speeltjes tussen zijn tanden te duwen, maar het zou leuk zijn mocht ik dit op de een of andere manier kunnen afleren. Valt dit af te leren of is dit gedrag dat uiteindelijk gewoon zal verdwijnen?

Edit: bij nader inzien had ik dit beter onder het topic van eerste weken met een pup gezet, mijn excuses.
Gebruikers-avatar
Vesper
Puppy-Newf
Puppy-Newf

Re: Bijtgrage pup

Berichtdoor margot » Ma 18 Mei 2015 20:54:27

De ene hond speelt meer met de bek dan de andere.
Mijn oudste had dat ook en ik stopte gelijk met spelen als ze te hard beet.
En ja het gaat over.
Veel speelgoed geven waar hij mee kan spelen en in kan bijten.
Zo gooide ik met de jongste nog wel eens ze speelgoedmand leeg en oooooooooo wat had ze dan een plezier.
Afbeelding
een wijze vrouw
Gebruikers-avatar
margot
Beheerder Forum
Beheerder Forum

Berichtdoor Trijnie » Za 23 Mei 2015 10:10:32

Met een hoog piepstemmetje auwauwau roepen en bij hem weglopen. Negeren.
Zo boots je het geluid van een medepup na en zo doen pups het onder elkaar ook.

Als je er op in gaat, ook al is het boos bestraffend praten dan zal de pup dit als aandacht beschouwen en dit herhalen om aandacht te krijgen. Aandacht is aandacht, of het nu lief is of boos.
Zelfbelonend bedrag.
Dus negeren is de beste oplossing.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Trijnie
Beheerder Forum
Beheerder Forum

Afbeeldingen: 4

Berichtdoor Bruno » Do 28 Mei 2015 13:53:52

Onze Bruno doet dat ook mijn dochter noemt hem piranja whoea.gif maar als je au roept stopt hij er wel mee dit was met onze andere Newfoundlanders precies het zelfde
Groetjes Robert
Bruno

Terug naar Opvoeding