Ik heb een jachtlijn !

Heb je, als baas, een leuk verhaal over je newf, vertel het hier.

Ik heb een jachtlijn !

Berichtdoor emz » Di 3 Jul 2018 10:27:45

Altijd gedacht dat newfies trekhonden en water-reddingshonden waren. Maar dat kan nooit helemaal waar zijn, er moeten ook jachtlijnen bestaan. Ik heb tenminste zo'n exemplaar.
Toen ik van mijn werk thuiskwam werd ik alleen door Lucie en Amy begroet. Lilly was nergens te bekennen, en dat kon alleen maar narigheid betekenen.
En ja hoor, mevrouw zat in de tuin en keek mij met een big smile ( echt waar, dat kunnen ze !) aan.Staart zachtjes kwispelend, en niet van haar plaats komen.
En toen zag ik de keuken............alle uitgebloeide orchideeën , die op de vensterbank staan in afwachting van een nieuwe bloei, lagen op de grond. Aarde er uit, potten kapot. Op de andere, veel hogere vensterbank, stonden normaal gesproken , flessen afwasmiddel en dergelijke. Nu stond er helemaal niets meer, flessen op de grond, dreft op de vloer. Wat er gebeurd was, merkte ik toen ik de troep bij elkaar veegde en drie zwarte (kraaien)veren vond.
Ze had dus wéér een kraai gevangen, naar binnen meegenomen, beest half laten ontsnappen, weer te pakken gekregen, en toen op drie veren na, helemaal opgevreten.
En voor wie aan mijn verzorging twijfelt : er stond een volle bak brokken, onaangeroerd.....
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Re: Ik heb een jachtlijn !

Berichtdoor Frankk » Di 3 Jul 2018 13:22:22

Tja als je kan kiezen tussen een verse kraai of brokken.......
Frankk
Puppy-Newf
Puppy-Newf

Berichtdoor bjruiter » Di 3 Jul 2018 14:18:54

Ha ha, nou weet je weer wat je te doen staat, lekker alles weer opruimen, tja zit in het beestje wink.gif
groetjes Margaretha
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
bjruiter
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor Gonny » Wo 4 Jul 2018 12:00:56

Nee, dan mijn Gitta (die jachtinstinct behoort te hebben): er vloog laatst een duif naar binnen, die uiteraard door het raam weer naar buiten wilde. Hoop gefladder en veel veren.
Ze deed helemaal niks!
Gebruikers-avatar
Gonny
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor Hippie » Do 5 Jul 2018 08:11:05

Oh ,Oh,Ineke,
Ze houden je wel bezig zo. wink.gif
Newfoundlanders lekker relaxed... grijns.gif :lol:
Groetjes, Miranda

Hoi Gonny,
Hier ook geen jachtlijnen.
Onze "huisduif met evt partner" lopen om Bella en Janouk heen op de grond. zucht.gif
Is Chico er dan zijn het leuke vogels om uit de tuin je jagen!!
Groetjes, Miranda
Hippie
Forum-Newf
Forum-Newf

Terug naar Verhalen