Ringtraining

Heb je, als baas, een leuk verhaal over je newf, vertel het hier.

Ringtraining

Berichtdoor emz » Wo 8 Mei 2019 11:23:44

Gisterenavond weer met Tessa naar de ringtraining geweest. Ik houd zelf niet van de "gewone" gehoorzaamheidstraining, en ringtraining werkt ook prima voor dagelijks gebruik.
Maar de arme ziel kreeg twee schrikmomenten.
Meteen bij aankomst werd ze besprongen door een flinke reu, die wel eens wilde laten zien dat hij de sterkste van de groep was en handig gebruik maakte van het feit dat zijn bazinnetje meer aandacht had voor een gesprek met de buurvrouw, dan voor haar hond.
Arme Tes dook helemaal in elkaar en sleurde Gurkan naar de allerlaatste plaats in de rij, zo ver mogelijk van die enge reu af.
En na afloop van de training, toen we nog even zaten na te praten, werden bij de pakwerktraining, een veld verderop, schoten gelost. Misschien geen probleem voor die herders, maar arme Tessa kreeg een hartverzakking !
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Re: Ringtraining

Berichtdoor Gonny » Wo 8 Mei 2019 19:34:41

Arme ziel! Hoop dat ze de ringtraining nog steeds leuk blijft vinden. Wel doortastend optreden om Gurkan meteen mee te slepen weg van dat enge beesten.

Ik vind Bibi en Reus redelijk shock-proof. Er wordt in de polder ook geknald om vraat van vogels te voorkomen. Doet ze niks. En een auto- of erger, een brullende motor - die hard langs scheurt, ook niet.
Maar een briesend paard vlakbij, daar sprong Bibi toch wel een halve meter de lucht van in grijns.gif
Gebruikers-avatar
Gonny
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor Hippie » Zo 12 Mei 2019 06:39:31

Hoi Ineke,
Wat balen voor die arme Tess.
Daar zit je natuurlijk niet op te wachten.
De ring training is deze wel wekelijks?
groetjes, Miranda
Hippie
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor emz » Di 14 Mei 2019 10:22:03

De ringtraining is om de andere week. Ik zou best graag elke week willen, dan blijft het beter in het ritme. De hele winter ook maar één les gehad, door de feestdagen, vakanties en het slechte weer ( het is buiten, want binnen is de ruimte te klein voor de newfoundlanders).
Maar het is bij deze groep voor mij heel gezellig, want er komen allemaal mensen die ik goed ken van een paar jaar geleden, toen ik vaak showde en waterwerk deed.
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Hippie » Wo 15 Mei 2019 15:31:35

emz schreef:De ringtraining is om de andere week. Ik zou best graag elke week willen, dan blijft het beter in het ritme. De hele winter ook maar één les gehad, door de feestdagen, vakanties en het slechte weer ( het is buiten, want binnen is de ruimte te klein voor de newfoundlanders).
Maar het is bij deze groep voor mij heel gezellig, want er komen allemaal mensen die ik goed ken van een paar jaar geleden, toen ik vaak showde en waterwerk deed.

Hoi Ineke,
Wat leuk dat er allemaal bekende komen.
En het dus een gezellige groep is.
Het zijn zo te lezen allemaal Newfoundlanders die deze ring trainig volgen?
Ik gerijp dat het mooie weer er weer aan zit te komen dus dat is lekker toch.
Of hebben jullie ook een zomer stop ivm vakantie tijd.
Groetjes,Miranda
Hippie
Forum-Newf
Forum-Newf

Terug naar Verhalen