Knikkende knieën

Heb je, als baas, een leuk verhaal over je newf, vertel het hier.

Knikkende knieën

Berichtdoor emz » Di 9 Jul 2019 09:18:46

Ik heb zaterdagmorgen weer eens doodsangsten uitgestaan !
Sinds ik nog maar drie honden heb durf ik ze weer "kluifjes" te geven, met name een gepoft kippenpootje.
Die worden in de garage bewaard, en dat weten ze natuurlijk haarfijn. Dus : garage open, kippenpootje scoren.
Ook krijgen ze op zaterdagmorgen altijd vers gesneden runderhart, dat is een vast ritueel.
Zo ook dus nu. Alle drie de bak hart in recordtempo verslonden, en toen achter mijn hulp aan, de garage in. Die gooide een handvol kippenpootjes naar ze toe. De twee groten namen elk snel een hele bek vol mee, maar Amy ging met één pootje onder de tafel liggen , om het op haar gemak op te eten.
En daar nam Lilly, als alfa-teef, geen genoegen mee. Ze griste het pootje uit Amy's bek en slikte het in zijn geheel in.
En toen begon de ellende : kokhalzen, slijmen, loos braken............dat ding zat vast in haar keel !
Ik kon er zo niet bij, dus hond kokhalzend en wel in de auto geladen en naar de praktijk, waar ik in elk geval spullen heb om vreemde voorwerpen uit de slokdarm te kunnen vissen ( lukt helaas niet altijd zonder operatie, maar dat terzijde) .
Ook nog twee vrienden opgetrommeld, want als Lilly onder narcose moest kon ik haar nooit in mijn eentje op de operatietafel krijgen.
Maar, godzijdank, waarschijnlijk door het schommelen in de auto, het ding schoot los zodra we in de praktijk binnenkwamen !
Lilly heeft nog wel een zere keel gehad, maar is nu weer pico bello.
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Re: Knikkende knieën

Berichtdoor Hippie » Di 9 Jul 2019 10:10:31

phhhhh heftig om te lezen Ineke!!!!
Dat zou zeker echt schrikken zijn geweest!!
Gelukkig het wel gemerkt en snel kunnen reageren.
En wat een geluk dat het uiteindelijk uit zich zelf goed is gekomen.
Hopelijk gaat de gevoelige keel snel over.
Beterschap. Kus
Hippie
Forum-Newf
Forum-Newf

Re: Knikkende knieën

Berichtdoor Gonny » Di 9 Jul 2019 11:54:46

Nou gelukkig liep het goed af!!!

Daar sta ik dus ook doodsangsten voor uit. Honden zijn soms zo gulzig dat het niet goed gaat. Ik heb bij Bibi ook al een keer een noodgreep moeten doen. Zat gelukkig nog in haar keel en ik kon er dus bij.

Reus kauwt wel heel goed.
Gebruikers-avatar
Gonny
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Terug naar Verhalen