Bomma grumpie

Problemen, gedrag en verzorging van de oudere hond.

Bomma grumpie

Berichtdoor angella » Ma 27 Okt 2008 09:01:58

Hebben jullie oudere newfs dat ook?
Yarahtje wordt 10 in januari.
Ze is de liefste en makkelijkste hond die je kan dromen.
Altijd wat zenuwachtig geweest,vooral met eten,maar een echte newf.
Altijd wat lui geweest(en nog)maar een wil to please voor haar baasje...ongelooflijk!
Nu in haar oude dag valt mij op dat ze wat "grumpie" wordt..alsof ze zich verveelt. Je kan niet zeggen dat ze humeurig is,maar wat zagerig.
Zou het..dat ze moeite heeft en voelt dat ze niet meer kan wat ze ooit wel kon en ze daar wat zeurderig door is?
Wat oudere mensen ook soms hebben,wat last met het lichaam dat niet meer zo goed mee wil?
Yarah is haar hele leven al een hele sterke newf,nooit pijn gekend,die grens ligt heel hoog bij haar. Als ze ooit al eens jankte was het echt serieus en is zover ik mij herinner maar 1 keer gebeurd.
Pff,ik vind het moeilijk,kon ze maar zeggen en eens goed klagen wat op haar lever ligt weenie.gif
Daisy
angella

Berichtdoor Neddy » Ma 27 Okt 2008 21:07:08

Ja moeilijk hè Daisy.

Het zou inderdaad fijn zijn als ze zo nu en dan eens eventjes konden zeggen wat er aan de hand was. Dat zou het voor ons een stuk makkelijker maken.

gr. Neddy
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Neddy
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor annie » Di 28 Okt 2008 14:29:23

Ja, het idee krijgen dat ze denken van; komt het vandaag niet, dan morgen wel.
Het moet niet meer percè, rustig aan, de passie is er een beetje uit.
Het lichaam werkt niet meer mee op bepaalde plekken.
Ouderdom komt vaak met gebreken, ze worden wat strammer en stijver en dat hebben ze zelf ook wel door.
Doe gewoon lekker rustig aan met Yaratje, de wandelingen hoeven niet zo lang meer te zijn, een paar keer vaker en korter.
Kus
annie

Terug naar De oudere newfoundlander