vraagje over het uitlaten

Problemen, gedrag en verzorging van de oudere hond.

vraagje over het uitlaten

Berichtdoor margot » Do 23 Jan 2014 16:03:30

Nu Norah (bijna 11 jaar) last van haar rug heeft gekregen loopt ze een stuk minder, 2 á 3 x 15 minuten.
Daarvoor kon ze nog rustig 1x p/d een wandeling van 3 kwartier maken.
En dan 2x een kortere wandeling.
Hoe lang en hoe vaak lopen jullie oudere newfies.
Afbeelding
een wijze vrouw
Gebruikers-avatar
margot
Beheerder Forum
Beheerder Forum

Re: vraagje over het uitlaten

Berichtdoor muppie » Do 23 Jan 2014 18:31:02

Kaio kan nog mits het niet te warm is 1,5 -2 uur lopen. Dat wordt dan niet dagelijks gedaan. Daarna kan ie wel heerlijk snurken wink.gif
Waar hij een hekel aan heeft is meerdere keren per dag, maar dat heeft niks met zijn leeftijd te maken. En dat kan hier aangezien we een ruime tuin hebben.
Dus verder ( gelukkig) nog geen ervaring.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
muppie
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor Gerrie » Do 23 Jan 2014 18:57:02

Met Elja ga ik 3x per dag uit, 2x ongveer 10 minuten en 1 x s' middags iets langer maar nooit langer als een half uur.
Als ik met haar naar een parkje in de buurt ga, dat is 8 a 10 minuten lopen, laat ik haar daar even los, en dan gaat ze een beetje lopen snuffelen over het gras en bij struiken, dan lopen we weer terug, en zijn dan ongeveer een half uurtje weggeweest, dan loopt ze op de terugweg achter me aan te sjokken., dus dat is dan ook wel genoeg geweest. Als ik in het park een bekende tegenkom en een praatje ga maken gaat ze op het grasveld liggen.
Vorig jaar liepen we nog elke dag een wandeling van ongeveer 3 kwartier dus het wordt wel minder nu.
Ze wordt in juli 11 jaar.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Gerrie
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Trijnie » Do 23 Jan 2014 22:05:24

'S Morgens en 's avonds een rondje van10 à 15 minuten.
Tussen de middag los in het bos. 30 à 45 minuten.
Maar meestal loop ik door met Xena en Oberon en Puck scharrelen er op hun eigen manier achteraan.
Het is een heel lang pad en ik kan de achterblijvers de hele weg in het oog houden.
Dan loop ik dezelfde weg terug en kom ze wel weer tegen.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Trijnie
Beheerder Forum
Beheerder Forum

Afbeeldingen: 4

Berichtdoor Muk » Zo 26 Jan 2014 21:19:45

Wisselde heel erg. Ik keek naar waar de hond zin in had. Gina, onze laatste newf met hartproblemen (is helaas overleden) kon op haar goede dagen nog dagelijks een rondje bos van een half uur / 45 minuten lopen. Daarnaast maakte ik op die dagen kleine wandelingen varierend van 5 minuten tot 15 minuten. Op slechte dagen duurden de wandelingen hooguit 10 minuten. Dagelijks liet ik de honden 4 tot 5 keer uit, behalve Gina. Gina kreeg plaspillen in verband met haar hartproblemen en die moest om het uur even naar buiten om te plassen.

Als een hond geen zin had om te wandelen om wat voor een reden ook, dan keerde ik na de plas / poep om.
Muk

Berichtdoor Gonny » Ma 27 Jan 2014 09:39:43

Ik loop 4x per dag. En dan vraag ik 's avonds laat aan de mannen of er nog geplast moet worden en dat is zelden het geval.

Ik heb meer markeringspunten om weer om te keren dan dat ik er een afstand of tijd aan vast kan plakken.
Het eerste rondje 's ochtends is het kortst, maar duurt het langst. Dus tijden zijn geschat.

- 's ochtends tot het tweede witte huis (~20 minuten)
- onder de middag tot de laatste boom (~20 minuten)
- aan het eind van de middag tot het gele bord (~30 minuten)
- 's avonds tot de laatste boom (~20 minuten)

En dan in het weekend wordt een van bovenstaande rondjes vervangen door het park of een lang stuk over de dijk. Dan zijn we zo'n 1,5 uur bezig.
Gebruikers-avatar
Gonny
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor willemijn » Zo 25 Mei 2014 19:19:30

hoofdzakelijk werd er gezwommen, en dat werd samen gedaan, veel plezier .

daarna was het ongeveer een 20 minuten wandelen langs het water, zwemmen en dan weer terug, en langs het water, als ik niet mee het water in ging, dan hield ik haar aan de lijn ,zodat er gewandeld werd.
ze was dan al veel ouder, bijna 12 jaar , daarvoor geen problemen, zwemmen heb ik tot het laatst met haar gedaan.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
willemijn
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Aletta » Zo 25 Mei 2014 22:19:58

met Bjarno liep ik voor hij ziek werd 's morgens en 's avonds 10 min. en daartussen nog 2 keer soms een half en soms een uur. maar vanaf dat hij met z'n gezondheid begon te tobben was het langste een half uur en dan alleen op z'n goede dagen. soms als het wat minder ging ging ik vaker en dan een kwartiertje steeds
Gebruikers-avatar
Aletta
Beheerder Forum
Beheerder Forum

Terug naar De oudere newfoundlander