Hitteplan

Problemen, gedrag en verzorging van de oudere hond.

Hitteplan

Berichtdoor Gonny » Do 21 Jul 2016 09:23:59

Ik heb vakantie. En dat is altijd even wennen voor de mannen. Vooral Basje is dan een beetje van slag. Want normaal gesproken ga ik naar boven om te werken en dan gaat Basje onder de trap liggen slapen.
Maar nu was het wat onrustig, iedere keer dat ik opstond stond Basje ook op. Want afhankelijk van wat ik ga doen, bepaalt ie waar ie gaat liggen slapen. En als Basje onrustig is, is Winnie ook wakkerder.

Dus de honden waren best moe na de eerste vakantiedag. Nu zijn ze wel gewend dat ik veel beneden ben.

Het valt hier nog mee met de hitte. Op gister na natuurlijk. Deze keer had Basje het moeilijker dan Winnie. Nog niet eens gister, maar eerder deze week met de overgang naar warmer weer.

Maar het hitteplan is in werking gesteld:
- meloen in de ijskast
- magere yoghurt gekocht
- oude witte hoeslakens op de donkere tuintegels
- allemaal lappen vastgemaakt aan parasol, droogmolen, deurkruk. Dit allemaal om maximaal schaduw te krijgen. En uiteraard gaan ze dan liggen waar de zon nog net in de tuin kan komen. stom.gif
- verplicht binnen. En ik dus ook, want als ik naar buiten ga, willen Basje en Winnie mee.

Ik had gister zelfs vroeg m'n wekker gezet op 6.30 (Margot noemt dat uitslapen grijns.gif ). En dat was jammerlijk mislukt want ik had zo slecht geslapen dat mijn hele lijf zei: bestaaaaat niet. Ram op de wekker gegeven en ik was er pas om 7.30 uit. Toen was het ook nog redelijk koel, hoor. wink.gif

's Avonds gaan we naar de andere dijk, de Beemsterdijk. En dan voel je dat het in de polder echt een paar graden koeler is. Ook is de berm breder en lopen de honden heerlijk te snuffelen in het koele gras met de koelte uit de Beemster.
Nadeel is dat het een 60Km doorgaande weg is en ik vind het dus een vreselijke route. Basje moet vast zodat ik er in ieder geval een bij me heb, maar loopt stevig door en dus moeten we regelmatig stoppen want Winnie loopt een stuk achter. Dus als er een auto aankomt, of zo'n groep hangbuikzwijntjes op de racefiets....
Ik doe het dus voor de mannen want echt ontspannen loopt het niet.

Thuis gekomen zetten we dan alle ramen en deuren tegen elkaar open, maar dan is Winnie weer van de rel vanwege de tocht (bollende gordijnen, rammelende deuren etc.). Dus dan doen we na een tijdje aan een kant alles maar weer dicht.

En dan uiteindelijk komt de diepe ontspanning: snurkende honden en ik op de bank met een koel drankje. Met deze hitte is de bank niet zo favoriet bij de mannen en heb ik 'm helemaal voor mezelf blij.gif
Gebruikers-avatar
Gonny
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Re: Hitteplan

Berichtdoor emz » Do 21 Jul 2016 11:35:40

Je woont in elk geval in een heerlijke buurt om vakantie te houden, en nu het gelukkig wat minder warm is moet dat helemaal gaan lukken.
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Gonny » Do 21 Jul 2016 17:55:30

Absoluut!
Gebruikers-avatar
Gonny
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor margot » Vr 22 Jul 2016 16:24:24

Gonny schreef:Ik had gister zelfs vroeg m'n wekker gezet op 6.30 (Margot noemt dat uitslapen grijns.gif ). En dat was jammerlijk mislukt want ik had zo slecht geslapen dat mijn hele lijf zei: bestaaaaat niet. Ram op de wekker gegeven en ik was er pas om 7.30 uit. Toen was het ook nog redelijk koel, hoor. wink.gif

hahaha2
Afbeelding
een wijze vrouw
Gebruikers-avatar
margot
Beheerder Forum
Beheerder Forum

Terug naar De oudere newfoundlander