Leest Saskia nog steeds lichaamstaal?

Wat zegt een foto over je hond?
Plaats een (interactie) foto van je hond laat deze analiseren.

Leest Saskia nog steeds lichaamstaal?

Berichtdoor Fluffy » Zo 5 Mei 2013 10:36:35

Door mijn pup kreeg ik de volgende youtube link.

http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DZChqmn4v1BM

Bij de Dog Show "Eurasia 2012 / Russia / Moscow". Freestyle.

Hoe vaker ik het kijk hoe meer vragen ik krijg.

Is de attentie die de hond geeft nu spontaan of afgedwongen?

Als leek kijk ik ernaar van: Dat zou ik ook wel met mijn hond willen bereiken. Zoveel attentie en voor zover ik kan zien geen dingen die tegennatuurlijk zijn. Maar zie ik dat misschien fout?
Voor mij krijgt ze al pluspunten door alleen een strik aan de halsband te doen en de hond geen apepak te geven! grijns.gif
Cecilia en de zwart/wit bende

Modesty is that certain feeling, that others will discover, how wonderful you are.
Gebruikers-avatar
Fluffy
Forum-Newf
Forum-Newf

Re: Leest Saskia nog steeds lichaamstaal?

Berichtdoor GerdaRoode » Zo 5 Mei 2013 14:05:04

Saskia is hier al een half jaar niet geweest.

Groetjes,
Gerda
GerdaRoode

Berichtdoor Fluffy » Zo 5 Mei 2013 14:11:08

Zijn er misschien andere forumleden die dit misschien op/door willen starten, vind het namelijk BEREinteressant wat gedragsdeskundigen al van een foto, laat staan een filmpje kunnen halen. wink.gif

Modesty is that certain feeling, that others will discover, how wonderful you are.
Gebruikers-avatar
Fluffy
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Muk » Zo 5 Mei 2013 15:48:17

Het is een schitterend filmpje en ik denk best dat je zoiets normaal kunt bereiken, mits de newf wel wat baasgerichter is dan de doorsnee newf én mits je daar zelf ook heel veel tijd in steekt. Ook moet de newf niet zo eigengereid zijn als de meeste newfs. Zelf heb ik sinds kort een tweede newf (teef, herplaatser, 11 jaar oud) en die is behoorlijk baasgericht en luistert ook verbazingwekkend goed! Veel beter dan mijn andere newf (reu, herplaatser, 11 jaar oud) en mijn vorige newf.

Ik zie geen vreemde halsband om, al heeft de hond wel iets om de nek wat dat kan camoufleren. Wel zie ik veel handgebaren van de dame die de newf ook als commando kan zien.
Muk

Berichtdoor Anneke » Zo 5 Mei 2013 16:17:23

Hi Cecilia,

Ik heb het filmpje ook even bekeken en het lijkt erop dat ze ook veel commando's uitspreekt of constant aan het praten is met de newf.

Mooi gedaan. Hoop dat de newf hier ook echt lol aan heeft. wat ik zie aan mijn jonge Kuma, is dat hij heel graag wil leren en heel graag wil plezieren, dus het lijkt me haast wel.

Ga oefenen toppie.gif

Groetjes,

Anneke
Gebruikers-avatar
Anneke
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor maaike » Ma 6 Mei 2013 16:50:42

dit is aangeleerd gedrag. Mijn Jaipur kan een aantal zaken ook al maar nog niet achter elkaar. Het gaat spelenderwijs. Het zelfde als het leren van zit, af, hier etc. met klikken en belonen. En de juiste handsignalen.

Ik merk dat Jaipur het keileuk vind om te doen, net als Kaatje. Dus ik ben aanhet oefenen met doggydance met ze.
Veel tijd insteken, veel koekjes en veel lol samen, dan kom je een heel eind.

probeer het maar eens...

gr Maaike
maaike

Berichtdoor maaike » Ma 6 Mei 2013 16:55:08

RE:.gif

nu zijn Jaipur en Kaatje erg vrouwtje gericht en mn Kaatje luisterd achtelijk goed voor een newfy. Dat heb ik in 20 jaar nog niet meegemaakt. Kaatje had bij gehoorzaamheid 1 bijna alleen maar 10-en :-) Beste van de groep. Beter nog als de border collie ...hihi

Doggy dance is niets anders als aangeleerd speels gedrag. De hond moet het werken met je leuk vinden en op je gericht zijn, maar koekjes en een klikker doen wonderen.
Er zijn nog meer mensen hier op het forum die doggydancen met hun newfoundlander. Misschien wel beter als ik grijns.gif
Je bent om dit nivo te halen zoals in Moskou wel heel lang bezig en heel intensief aan het oefenen met je hond.
Maar alles kan...
maaike

Berichtdoor maaike » Ma 6 Mei 2013 16:59:23

enn dit zijn onze eerste schreden al dansend..... schrik.gif
https://www.youtube.com/watch?v=36s2CHQf9Zk

Jaipur was toen net 7 maanden bij mij in huis
maaike

Berichtdoor Fluffy » Ma 6 Mei 2013 17:42:15

Leuk Maaike, hondjesdans.gif

Ik hoor en zag dat je alles met clickertraining doet. Ga ik ook proberen. Ben met mijn Cocker wel begonnen met clicker, maar die luistert ook goed thuis. Zodra we op de stoep staan heeft hij nog de bananen in zijn oor, maar dat wijt ik nu maar even aan puberen. Mag nog met 1 jaar. En het gaat al weer langzamerhand beter.
Hij heeft wel voor hij 1 werd zijn puppy, puppyvervolg/basis en zijn gevorderden gehaald.
We doen nu Masterclass I ( = gg geloof ik) maar dat werkt nog niet helemaal. Ach ja, zolang hij het leuk vind om er heen te gaan is het toch iets wat we maar met z'n tweetjes doen. De rest van de dag is eigenlijk altijd met de pup - Fluffy erbij, op de lange wandeling na.

Gebruikers-avatar
Fluffy
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor muppie » Ma 6 Mei 2013 21:24:34

Nou omdat we het er toch even over hebben, hier al wat oudere filmpjes van onze honden, aangeleerd via clickertraining, met name shapen en targetten.

Nou is mijn bruintje wel heel stukken sneller dan de newf in moscow grijns.gif

en meer:
http://www.youtube.com/watch?v=yQLQw2Sr ... =endscreen

http://www.youtube.com/watch?v=ZQtu-MTD ... =endscreen

http://www.youtube.com/watch?v=NrqQRJCb ... =endscreen

http://www.youtube.com/watch?v=OG-_LUuE ... =endscreen

http://www.youtube.com/watch?v=5JAuJCku ... =endscreen

naja zoiets dus, je ziet dat het dus echt wel mogelijk is, ook met newfes en dat ze het heel leuk kunnen vinden, kost wel tijd en moeite en ja geduld grijns.gif
En het is idd zo opgebouwd zoals je in het filmpje van Maaike kunt zien.
De attentie van de hond is dus beide, afgedwongen door middel van training die die leuk vindt en daardoor attent wordt grijns.gif

(en oja Kaio de zwarte is een newf die heel zelfstandig is en alleen luistert als ie zin heeft (behalve waterwerk maar ja daar heeft ie ook zin in), we hebben altijd gezegd als ie een middelvinger op zou kunnen steken......maar ook hem kun je dus zulke dingen aanleren)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
muppie
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor maaike » Ma 6 Mei 2013 21:32:37

Dus...ik zal snel nog wat opnemen. Het gaat steess beter. ..
En we hebben er veel lol in samen
Probeer het eens bij n school in de buurt. Bij ons kun je een workshop doen van 2 uur om te kijken of het iets is voor jullie. ..
maaike

Berichtdoor Fluffy » Ma 6 Mei 2013 22:23:40

Bedankt Muppie en Maaike,

Ik maak nu eerst even de puppycursus af en zie dan wat ik verder met Fluffy ga doen.
VIP is geloof ik over zijn ergste puberen heen, want hij begon vandaag tijdens de Masterclass zelfs op te letten en te luisteren. toppie.gif
Ik ben begonnen met de gedachte: Ach zo'n jong beest, dan maar 3 x, zolang hij het maar leuk vind.
Maar vanavond krijg ik opeens hoop dat we misschien toch verder kunnen met II. duimen
En omdat hij zondag het helemaal naar zijn zin had met waterwerk, gaan we daar ook eens kijken hoe ver we komen.

Zolang ze het leuk vinden gaan we lekker door, Als ik ze straks echt mee zou moeten trekken, gaan we wat anders zoeken. En als ik de filmpjes zo zie kunnen we al beginnen met een paar basisoefeningetjes.
Zijn we toch lekker samen bezig en we kunnen zien hoeveel zin ze er in hebben.

Gebruikers-avatar
Fluffy
Forum-Newf
Forum-Newf

Terug naar Lichaamstaal