?

Wat zegt een foto over je hond?
Plaats een (interactie) foto van je hond laat deze analiseren.

?

Berichtdoor ella » Di 16 Mei 2006 21:13:53

Je weet het natuurlijk nooit en je bent geneigd om te denken dat je herplaatser (de mijne dan), niet zo'n leuk verleden heeft, maar misschien is dit gedrag iets wat een 'gewone' hond ook zou kunnen hebben.
Dus.....Saskia.......

Ik loop met ze aan de riem en verzwik mijn enkel.
Daan duikt in elkaar en gilt.

Weer aan de riem......Ours is nat en schudt zich uit.
Daan hoort de ijzeren sluiting tegen elkaar aankomen, duikt ineen, kijkt naar mij en begint te janken (dit alles in één beweging).

Ik laat de maatbeker van het voer uit mijn handen vallen, Daan schiet weg en piept.

Zo zijn er meer voorbeelden.
ella

Berichtdoor Saskia » Di 16 Mei 2006 21:27:30

Weet je, bij al die voorbeelden kan je je inderdaad iets voorstellen van een grote, brute man die vreselijke dingen heeft gedaan met Daan, waardoor hij nu schrikt van soortgelijke geluiden of bewegingen. Mogelijk. Anderszins is het natuurlijk ook mogelijk dat het gewoon een hond is die minder gecharmeerd is van onverhoedse bewegingen en/of geluiden. Misschien heeft zijn vorige eigenaar hem getroost toen hij was geschrokken van een geluid en heeft hij zo geleerd dat hij daar (dat wat eigenlijk niet zo heel erg was) wel bang voor moest zijn, ondanks de goede bedoelingen van de betreffende persoon. Het is moeilijk in te schatten en te achterhalen. Belangrijker is dat jij weet dát het er is en hoe jíj erop reageert en volgens mij doe je dat prima!
Saskia

Berichtdoor ella » Di 16 Mei 2006 22:32:47

Je geeft het antwoord wat ik verwachtte. :mrgreen:

Het is ook een beetje raar om er vanuit te gaan dat jouw hond iets vreselijks heeft meegemaakt.
Mijn tante haalde bv een prachtige cocker uit het asiel.
Met die hond is werkelijk helemaal niets mis mee, maar mijn tante denkt aan doffe ellende, wánt het is een asielhond en daar "hebben ze vast heel veel nestjes mee gefokt en nu is ze afgedankt".
Volgens mij heeft ze zelfs nooit een nestje gehad. ;-) :lol:

Maar ja, Daan is natuurlijk een paar keer herplaatst geweest en was zo ontzettend mager toen wij hem kregen, dat je automatisch aan nare dingen denkt als zo'n hond een beetje afwijkend gedrag vertoont.

Och, het is precies zoals je zegt, het kan ook gewoon een angsthaas zijn.
ella

Berichtdoor Vicky » Wo 17 Mei 2006 00:25:27

Het blijft altijd moeilijk, als je niks weet van zijn "vorige"leven.

Maar ik ben blij dat er zoveel Newfy039 zijn die zo'n hond een 2e kans geven!

:thumbup:
Vicky

Berichtdoor Trijnie » Wo 17 Mei 2006 09:23:54

Hier precies hetzelfde met Puck.
Wij wéten dat Puck mishandeld is, maar dit blijft altijd een rol spelen in onze benadering naar hem. Op deze manier ga je voorbij aan de werkelijke karaktereigenschappen, omdat het verleden voor jou een grote rol speelt en je alleen maar dat verleden kent.
Zelf vind ik het heel moeilijk om dat verleden uit mijn hoofd te bannen.
Ik vind het heel erg vervelend als Puck weer schrikt van een onverwachte beweging of actie, dan wil ik hem zo graag uitleggen dat dit zo niet de bedoeling is geweest.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Trijnie
Beheerder Forum
Beheerder Forum

Afbeeldingen: 4

Berichtdoor angsthaas » Wo 14 Jun 2006 12:47:02

Dreyfuss van ons is ook bij ons gekomen toen hij anderhalf jaar oud was. Hij schrikt vaak van dingen, zoals een harde klap of dreun. Soms ook steekt hij zijn neus in de lucht en kan dan plotseling wegrennen, wij weten ook niet wat dat is, terwijl onze andere newf nergens op reageert.
Misschien ook iets uit het verleden? OOk als we met hem wandelen kan hij soms zomaar bang zijn, staart tussen zijn poten en dan wil hij naar huis, heel vreemd.

Marda
angsthaas

?

Berichtdoor cootje » Do 15 Jun 2006 13:17:22

belle was een half jaar oud toen ze bij mij kwam
ze is opgegroeid in een druk gezin, met 3 kinderen
en 2 kleine honden.belle schrikt als je onverwachts
bij haar kop komt. nu anderhalf jaar later is het er nog
niet uit. ik probeer er altijd rekening mee te houden,
maar dat lukt niet altijd. zo sneu dat ze dan altijd terug
deinst. belle&co
cootje