Saskia schreef::lol:

Nouuuuu, de eerste is volgens mij een "hallo, waarom reageer jij niet als een normale hond???" De poot is m.i. meer een uitnodiging tot actie, die niet komt, net als Bree bij Dompie in het eerder geplaatste filmpje.
De tweede is hééééél duidelijk: "een bakje, daar moét iets lekkers inzitten en dát wil ik ook!"
(ben ik nu spelbreker? Ik vind het ook lieve foto's hoor...
)
Het bruine logeetje is de moeder van Cédric (die voor het eerst kwam logeren, ze hadden elkaar nog wel een paar keer gezien), maar volgens mij weten honden dat echt niet meer en speelt dat niet mee in gedrag.
Of zit ik er nu naast?
Eerste klopt zeker, maar dan denk ik meer in de zin van 'he, waarom reageer je niet normaal' dan echt om samen te spelen want het bruine teefje speelde niet echt. Ze tikte hem niet echt aan (wat ze zo lekker lomp kunnen als ze willen spelen), ze bleef heel dicht bij Cédric liggen en hem in de gaten houden. Heel typerend blijf ik het vinden, een logeetje dat hier net twee dagen was. Maëstro kwam wel even kijken, maar negeerde Cédric verder.
Is dit nu echt meer gedrag voor teven?
De tweede opmerking twijfel ik een beetje aan, het zou kunnen hoor, ik zie het zelf iets meer als gedrag aansluitend bij de eerste foto. Ter aanvulling: in het bakje zit gewoon water en daar stonden er op dat moment zes van.