Prikpil

De algemene verzorging van de Newfoundlander

Prikpil

Berichtdoor yvonne » Do 8 Jan 2015 20:10:57

Heeft iemand van jullie ervaring met de prikpil?
Ik zit namelijk voor een moeilijke keuze....Floortje is tijdens de laatste loopsheid heel erg ziek geweest,we dachten allemaal dat we haar gingen verliezen.
Ze had toen hele hoge koorts,en een infectie aan haar teen...dit verhaal heb ik toen uitgebreid omschreven!!
Ze heeft toen een echo gehad maar met haar baarmoeder was alles goed,
maar het was heel vreemd dat ze aan haar achterhand geen kracht had,net alsof ze verlamd was!!
Nu heeft ze de laatste weken prednison gekregen voor aan haar wond aan haar andere teen,na 2 weken merkte ik dat haar spierkracht minder werd.
Ik zag dat ze meer moeite had met op staan,en het poepen ging ook wat meer in een moeilijke stand.
Ik ben hier mee gestopt,en weer over gegaan op pijnstillers voor haar heup.
Nu gaat het weer goed,en haar wond aan de teen geneest ook goed.
Maar nu de vraag,wel of geen prikpil...ik wil natuurlijk niet dat ze weer zo ziek wordt...het moeilijke is waar was ze nu zo ziek van...van de loopsheid of de infectie aan de teen...of was het de combinatie...dit zullen we nooit weten!!
De bijwerking van de prikpil,kan de zelfde bijwerking zijn als van de prednison...dus misschien ook spierzwakte!!
Heb overleg gehad met de dermatoloog en ook met de DA....de DA heeft haar ook gezien toen ze zo ziek was!!
Hij verwacht hier eigenlijk geen problemen mee om de prikpil te geven...en eigenlijk heb ik heel veel vertrouwen in onze DA ....en hij heeft ons altijd god geholpen,en het altijd goed gehad met beslissingen nemen!
Heeft iemand van jullie ervaring met de prikpil,en met name hebben jullie al eens gezien dat er spierzwakte op treed???
En is er soms ook een implantaat voor teefjes??
Een sterilisatie is ook geen optie voor Floor ze heeft al heel veel narcose gehad,en durf dat ook niet meer aan met haar!!
Willen jullie eens mee denken??
Gebruikers-avatar
yvonne
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Re: Prikpil

Berichtdoor margot » Do 8 Jan 2015 21:59:55

yvonne schreef:De bijwerking van de prikpil,kan de zelfde bijwerking zijn als van de prednison...dus misschien ook spierzwakte!!

Geen ervaring met prikpil maar als ik de verhalen lees op het internet zou ik het niet aandurven.
Wat als ze weer spierzwakte krijgt,met de prednison kan je stoppen maar die prik met hormonen zit erin.
Hier staan wat nadelen die ik zeer verontrustend vind.
http://www.dapderoosberg.nl/HondAtmM/Lo ... fault.aspx
Afbeelding
een wijze vrouw
Gebruikers-avatar
margot
Beheerder Forum
Beheerder Forum

Berichtdoor thorra » Vr 9 Jan 2015 14:29:38

Hoi Yvonne,

Ik heb een newfy en een golden gehad ,beiden aan de prikpil. Ze hebben 1X loops geweest en nadien de prikpil. De DA zei wel dat ze met de prikpil meer kans hadden op baarmoederkanker,maar daar hebben beiden niets van gehad.Mijn ouders hadden duitse herders die altijd loops hebben geweest ( geen prikpil) en één ervan heeft baarmoederkanker had. Dus.......
Van spierzwakte heb ik nooit iets ondervonden. De newfy is 11 jaar geworden en de golden 13 jaar. Ik heb er goede ervaringen mee.
Dat is mijn ervaring en dat wilde ik u mee delen.
Knuffels
Afbeelding
eens een newfie ,altijd een newfie.
thorra
Echte Newf
Echte Newf

Berichtdoor VernalA » Di 20 Mrt 2018 14:59:01

Waar denk je dat het beter is om medicijnen voor honden te kopen? Een dierenarts of, bijvoorbeeld, online? Mijn vriend heeft mij geadviseerd medi kopen. En nu ben ik verdwaald in vermoeden.
VernalA
Puppy-Newf
Puppy-Newf

Berichtdoor thorra » Di 20 Mrt 2018 19:26:56

Medicatie koop ik bij de dierenarts.
Qua voeding , dat koop ik via het internet.
Afbeelding
eens een newfie ,altijd een newfie.
thorra
Echte Newf
Echte Newf

Berichtdoor emz » Vr 23 Mrt 2018 10:53:37

Er zijn meerdere soorten prikpil. De ene geeft meer kans op baarmoederontsteking en melkkliertumoren, maar doet geen pijn bij het injecteren, de andere geeft vrijwel geen risico op baarmoederontsteking en melkkliertumoren, maar doet pijn bij het prikken ( heel eventjes) en kan heel soms op de injectieplaats haarverlies geven.
Die laatste gebruik ik al ruim 30 jaar in mijn praktijk en ook bij mijn eigen honden en heb er, behalve een pijnreactie bij het prikken, nooit een nadelige ervaring mee gehad. Dus overleg even met je dierenarts, die kan je het beste adviseren.
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor yvonne » Vr 23 Mrt 2018 19:30:55

Het is al een oud bericht van Floor...helaas hebben wij zoals de meeste weten afscheid moeten nemen van floor Sad
Morgen al 4 maanden,en het gemis is er nog steeds..de scherpe randjes beginnen te slijten..en we koesteren de mooie momenten icon_flower.gif
Floor heeft uiteindelijk geen prikpil gekregen,maar 3 keer een implantaat en dat werkte heel goed...
Alle medicijnen bestelde ik toch liever bij de dierenarts..is toch veel veiliger en dan krijg je ook altijd goed advies toppie.gif
Gebruikers-avatar
yvonne
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor emz » Ma 26 Mrt 2018 10:11:53

Ik vond het al zo raar ! Sorry dat het nu weer aangekaart wordt, nu wordt je weer met het verdriet om Floor geconfronteerd.
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor yvonne » Di 27 Mrt 2018 21:05:17

Dat is helemaal niet erg Ineke..het is ook wel weer fijn om over Floor te schrijven
Zo blijft ze toch een beetje bij ons.. icon_flower.gif
Gebruikers-avatar
yvonne
Forum-Newf
Forum-Newf

Terug naar Verzorging algemeen