de zenuwe

Alles over een show of evenement.

de zenuwe

Berichtdoor Fluffy » Zo 30 Jun 2013 18:28:46

Za 29-6-13 zijn we voor Fluffy naar de KCM van de TNS in Heteren geweest. toppie.gif

Ik weet niet of ik nu te oud word of dat jullie dit allemaal hebben doorgemaakt, maar ik was helemaal zenuwachtig. Was voor mij ook de eerste keer!

We zijn 2e geworden! blij.gif Nu waren er maar 2 dus dat was niet zo moeilijk grijns.gif
We moesten meteen om 10.00 uur en toen wachten tot 15.00 uur voor het keurverslag kon worden opgehaald.
Dan weet je dat je een mooie hond hebt (wie vind zijn eigen hond trouwens niet mooi), dat het de eerste keer is (heb ik het wel goed gedaan? Gewassen, geborsteld, voetjes van onderen bijgeknipt, aan iedereen gevraagd moet ik nog meer met een baby? Nee!, had ik nou toch de oren moeten bijknippen, had ik ……..? Maar ja, dat heb je niet gedaan.) Had ik nog meer moeten oefenen met lopen en staan? Had ik nou toch een andere riem als showriem moeten gebruiken? Waarom zijn we tweede? Zou er dan toch iets fout zijn aan Fluffy? weenie.gif
Nog even rond gekeken of er echt geen formulier met uitslagen ergens hing. Nee, althans niet gevonden. Gaan we rondvragen? Nee toch maar niet. Wacht nou gewoon maar af. 106.gif
1175_612433932122000_584152424_n.jpg

Ik heb weinig meegekregen van de rest. Sorry, mede showmensen, heb wel diverse mensen herkend en ook nog even met een paar staan praten, maar op één of andere manier ben ik toch zenuwachtig gebleven. En waarvoor? Het blijft de liefste Newf van de wereld en ook al word hij compleet afgekraakt het is en blijft MIJN Fluffy. :lol:
Wat een opluchting toen ik uiteindelijk het keurverslag kreeg. Een VB en alleen positieve commentaren. toppie.gif
5 months old, good shaped dark eyes, good depth of chest for such a baby, good bone.
Moved happily round the ring. Strong movement coming towards you. Very happy puppy, really enjoying his day.
Very Promising
Ik hoop de volgende keer toch minder zenuwachtig te zijn, zodat ik ook nog eens op een ‘normale’ manier met medeforummers in gesprek geraak.
Het was al met al een een leuke dag.
Na afloop ben ik nog even bij de fokker langs gegaan (toch aardig in de buurt) en deze was ten eerste blij om Fluffy te zien en te kunnen constateren dat hij in blakende gezondheid is, maar zij waren toch ook wel trots op zo’n veelbelovend keurverslag. Hadden ze toch een goed product geleverd. blij.gif
29junideventer.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Cecilia en de zwart/wit bende

Modesty is that certain feeling, that others will discover, how wonderful you are.
Gebruikers-avatar
Fluffy
Forum-Newf
Forum-Newf

Re: de zenuwe

Berichtdoor Trijnie » Zo 30 Jun 2013 20:09:28

Heel herkenbaar.
Wij zijn maar 2x naar een show geweest. Was uiteindelijk niks voor ons, miet voor Oberon en niet voor mij.
Ik zat toen midden in de overgang en had van de zenuwen de een na de andere opvlieger.
Hond netjes laten staan en laten lopen en ik maar deppen met een zakdoekje. Bluh!!! groetjes.gif

Maar wat ben je dan blij met een goed keuringsverslag. Gefeliciteerd.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Trijnie
Beheerder Forum
Beheerder Forum

Afbeeldingen: 4

Berichtdoor Noortje » Zo 30 Jun 2013 20:41:09

Mooi keurverslag hoor!! maar jah dat kan ook niet anders wink.gif Vond het weer leuk je gesproken te hebben!
Gebruikers-avatar
Noortje
Actieve-Newf
Actieve-Newf

Berichtdoor g.vd.molen » Zo 30 Jun 2013 20:41:31

Je deed het geweldig hoor!!
En Boas is een schatje.

En het mooie keurverslag staat in de Newfybase. nog bedankt voor het sturen!!
Afbeelding
Gebruikers-avatar
g.vd.molen
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor inimini » Ma 1 Jul 2013 08:13:53

Ik heb jullie niet in de ring gezien, maar wel gesproken toen hij met onze Boaz aan het spelen was......en wat is hij mooi! Wij vonden hem in ieder geval een pracht pup en gelukkig heeft de keurmeester dat ook gezien.

Waarom hij dan toch 2e was????? Voor een keurmeester is het natuurlijk moeilijk kiezen tussen 2 mooie pluizenbollen en wat geeft het....de mooiste, liefste en beste gaat altijd weer met jou mee naar huis!
Groetjes, Jessica

Afbeelding
Tessa van het Hoogveen, voor altijd in ons hart
Gebruikers-avatar
inimini
Echte Newf
Echte Newf

Afbeeldingen: 0

Berichtdoor emz » Ma 1 Jul 2013 08:48:56

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan. Veel plezier nog verder met jullie prachtnewf!
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Fluffy » Ma 1 Jul 2013 09:49:02

inimini schreef:Ik heb jullie niet in de ring gezien, maar wel gesproken toen hij met onze Boaz aan het spelen was......en wat is hij mooi! Wij vonden hem in ieder geval een pracht pup en gelukkig heeft de keurmeester dat ook gezien.

Waarom hij dan toch 2e was????? Voor een keurmeester is het natuurlijk moeilijk kiezen tussen 2 mooie pluizenbollen en wat geeft het....de mooiste, liefste en beste gaat altijd weer met jou mee naar huis!

Hoi Inimini, wat zijn het toch een schatjes. Vind het ook zo'n leuke combinatie. Boas en Boaz.
En hij blijft voor mij een kampioentje hoor.
Maar Anneke had ook gewoon een hele mooie baby. En Fluffy ( of ik) moet niet naast zijn schoenen gaan lopen door meteen bij de eerste show de hoofdprijs mee te nemen. Nee, onze tijd komt nog wel. grijns.gif
Op 'gewone' shows komt meestal al de uitslag te hangen bij het ringnummer. Dat zou voor mij al heel veel spanning hebben gescheeld als ik vrij snel had geweten dat hij een VB had gekregen. Was om 15.00 uur dan ook echt heel blij met het keurverslag.
Maar de volgende keer zal die spanning gewoon al minder zijn omdat je al beter weet wat je ongeveer te wachten staat.
Maar ik ben erg blij om deze eerste keer als baby, buiten en alleen tussen Newfoundlanders te keuren.
Ben erg benieuwd wat hij straks tussen alle rassen en binnen zal doen. Dan merk je dat het toch nog een iets onzekere baby is. Gelukkig vertrouwd hij mij volledig en krijg ik alles van hem gedaan, maar zeker op deze leeftijd, mag hij best onzeker zijn over een boel dingen. Als hij maar niet bang word, dan vind ik dat hij het voor zijn 5 maanden eigenlijk allemaal makkelijk aanvaard.

Modesty is that certain feeling, that others will discover, how wonderful you are.
Gebruikers-avatar
Fluffy
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor taco en francina » Ma 1 Jul 2013 11:32:28

ja ik begrijp heel goed als je voor de eerste keer zoveel zenuwen hebt, maar je hebt het toch maar gedaan he toppie.gif met een prachtig keurverslag wat wil je nog meer.

ik weet mijn eerste keer nog heel goed te herinneren, wij hadden ingeschreven in Groningen en Taco zou Cedar showen, helaas moest hij voor zijn werk weg en moest ik noodgedwongen voor het eerst de ring in en was op van de zenuwen en stond te trillen op de benen whoea.gif . had allemaal lieve mensen om me heen er werd zelfs gezegt Joh Francina als het echt niet gaat neem ik het wel over. dat heeft mij erg goed gedaan en won iets meer zelfvertrouwen. Cor ( de fokster) stond voor mij met Toots en heb heel goed gekeken hoe zij liepen. al met al ging het erg goed.

wat ook wel helpt is een paar ring trainingslessen nemen, daar lopen vaak ook andere rassen bij.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
taco en francina
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Fluffy » Ma 1 Jul 2013 14:45:25

Hoi Francina,

Ik heb je zien lopen hoor. Nog gefeliciteerd trouwens.
Heb bij het binnengaan van de ring ook maar meteen aangegeven dat het onze eerste keer was.
mevr. Farrar, ringmeester en ook Anneke Vroom hebben me ook een beetje geholpen door duidelijk de aanwijzingen te geven. Maar, kun je nagaan hoe zenuwachtig ik was, heb helemaal vergeten om te feliciteren en te bedanken. stom.gif
Vond het zo stom van mezelf dat ik Anneke toch nog maar even een mailtje gestuurd heb.
Hoop dat als het weer een keer zou gebeuren, de mensen niet denken dat ik onsportief ben, want met meer honden, kan er toch maar eentje nummero uno worden. :lol:
Het blijft een beoordeling op zicht. Dus de ene keer gaat alles vlekkeloos en de volgende keer zit het net allemaal tegen. Het blijven tenslotte dieren waar je mee bezig bent. Ik denk dat je wel zult balen als je net Ned. kampioen kan worden dat het tegen zit, maar dat kunnen je collega's toch niet helpen. Zo zie ik het tenminste. We zijn collega's en geen concurrenten. Maar voor mij is het dan ook hobby en geniet ik van mijn beestjes.

Ben ook blij te horen dat ik niet de enige ben die het zweet uitbreekt zo'n eerste keer.
Gelukkig waren we vroeg aan de beurt, want als het later op de dag was geweest had ik het nog warmer gehad, en dan krijg ik zo'n felrode kop waar bij de geringste inspanning het water met straaltjes afloopt. grijns.gif
Ik kan dan nog uren doorgaan en heb er weinig last van, maar om nou te zeggen dat het een fraai zicht is? schrik.gif

Gebruikers-avatar
Fluffy
Forum-Newf
Forum-Newf

Terug naar Shows en Evenementen