ben weer begonnen...

Voor het uitwisselen van ideeen/tips over- en het bereiden van rauw/versvoer.

ben weer begonnen...

Berichtdoor nienke » Do 9 Jul 2009 16:01:09

Nu alle drukte rond de puppenfluppen voorbij is en het dagelijke leven weer een normaal ritme heeft, ben ik me weer meer aan het verdiepen in de barf/kvv. Inmiddels weer aangemeld bij barfplaats en volop aan het lezen grijns.gif Zojuist een bestelling gedaan bij de slager en nu vroeg ik mij het volgende af.
Wat kan ik naast roodvlees en pens nog meer bestellen? Kan ik bijv als afwisseling van de pens ook milt of hart bestellen? En kan ik vragen naar slokdarm/luchtpijp of is dat nog te hard? En oren ofzo? Of is dat alleen in gedroogde versie eetbaar? :oops:
Afbeelding
groetjes nienke en een poot van de newfies.
nienke
Forum-Newf
Forum-Newf

Re: ben weer begonnen...

Berichtdoor Saskia » Do 9 Jul 2009 19:44:02

Ha Nienke!
Wat goed dat je je weer aan het verdiepen bent.
Prima opstart-Barf zijn kippennekken, kipkarkassen, eendennekken, pens in alle soorten, spiervlees van kip, rund, paard, geit, lam, eigenlijk alles behalve varkensvlees (ivm ziekte van Aujeszki) en alles rauw. Zalm of sardine doet het ook goed, en ook kwartels zijn zacht en goed verteerbaar.
Long, luchtpijp en slokdarm hebben niet veel voedingswaarde, maar kan je best geven. Verder hart, maag, nier (niet te veel). In de juiste verhoudingen, maar die heb je vast al wel op BP gevonden?

Oren ken ik alleen maar in gedroogde vorm en krijgen ze hier nooit.
Verder keus genoeg toch?
Saskia

Berichtdoor nienke » Do 9 Jul 2009 20:55:24

ik heb al helemaal vierkante ogen van `t lezen op BP hihi wink.gif
We hebben vanavond besloten om na de vakantie de meiden iig voor een bepaalde periode 100% over te zetten op kkv om te kijken hoe dit bevalt. En dan tot die tijd me meer in het barf te gaan verdiepen en idd uit te zoeken wat de juiste verhoudingen/hoeveelheden zijn voor iedere newf. Ik neem aan dat het geen kwaad kan tussendoor eens een maaltijd te vervangen door roodvlees of pens.

Nu zit ik wel met nog veel vragen , vooral rondom het afspenen van onze pups (als we met der tijd besluiten kkv door te zetten). Zijn er hier fokkers die daar ervaring mee hebben? Ik ben nl een behoorlijke muts rondom m`n newfies en kroost (vriendjelief noemt me niet voor niets "moeder de gans" ) :oops: en wil zeker weten dat ik ze de beste voeding geef.
Welke merken zijn bij het beste voor de groeiende newfpup? Ik neem aan dat verschillende merken kkv verschillende samenstellingen hebben? Ik begreep dat je dan een kkv moest hebben op basis van kippenbot?! Het lichaam neemt van de kippenbotjes de hoeveelheid calcium die het nodig heeft?!? scratch.gif
Afbeelding
nienke
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Nyncke » Do 9 Jul 2009 21:59:52

Er moet op barfplaats een lijst zijn van fokkers die barf voeren...ik ga even kijken of ik die voor je kan vinden.

2 weet ik het zeker van
-red hunter, ierse setter
-van de dorestee- langharige hollandse herders.

tuut-tuut dat is snel, hier is de lijst
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg968782
Nyncke

Berichtdoor nienke » Vr 10 Jul 2009 12:07:54

Kus bedankt nienke, ik zal een dezer dagen een een aantal fokkers aanschrijven om hun ervaringen te horen. Zag er helaas geen newffokkers op staan :(
Afbeelding
nienke
Forum-Newf
Forum-Newf

Re: ben weer begonnen... UPDATE

Berichtdoor nienke » Di 18 Aug 2009 13:14:57

even een update nu we een maand verder zijn grijns.gif

Inmiddels ligt de vriezer vol met kvv en barfspulletjes. Donderdag komt er nog een lading,ik hoop maar dat het er allemaal in past schrik.gif :oops:

Onze 2 oudsten staan nu helemaal op vers en dat gaat super. Volgende week gaat nr drie ook over op kvv. De andere 2 meisjes gaan mee op reis dus blijven tm onze vakantie nog even op brok. Daarna gaan alle doggies over op vers grijns.gif
Afbeelding
nienke
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor ria » Di 18 Aug 2009 13:25:01

Geweldig.

Hier eet alles ook vers, (incl. de kat) en ze doen het er ook heel goed op.

Hihi, ik heb ook net weer een vriezer erbij, en nog past vaak niet alles erin.

Ben je al met kynosil begonnen?
Groetjes Ria

Afbeelding
Mijn lieve Ivan en Esme, voor altijd in ons hart
Gebruikers-avatar
ria
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor nienke » Di 18 Aug 2009 16:37:42

plan is idd om strakjes de katten ook te laten barfen.Nu doen ze dat al een stuk want er wordt heel wat gevangen hier aan muizen,vogeltjes en konijnen wink.gif

Ik heb nu een tafelmodel en een grote vrieskast. Maar ikben bang dat is morgen moet gaan proppen als de 2e lading binnen komt schrik.gif

We zijn nog niet begonnen met de kynosil maar ik hou het zeker in m`n achterhoofd. Voor nu geef ik chlorella en dat bevalt ook erg goed.
Afbeelding
nienke
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor margot » Di 18 Aug 2009 17:13:26

nienke schreef:
Ik heb nu een tafelmodel en een grote vrieskast. Maar ikben bang dat is morgen moet gaan proppen als de 2e lading binnen komt schrik.gif

even op marktplaats kijken grijns.gif
Ik heb vorige week een vrieskist van een meter breed voor €35,- via marktplaats gekocht.
Afbeelding
een wijze vrouw
Gebruikers-avatar
margot
Beheerder Forum
Beheerder Forum

Berichtdoor nienke » Di 18 Aug 2009 21:44:10

hier oop MP-fan grijns.gif Ik heb de vriezers daar ook vanaf geplukt blij.gif Misschien later toch eens kijken naar zo`n grote kist...
Afbeelding
nienke
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor mirandanny » Zo 14 Nov 2010 22:37:31

nienke schreef:ik heb al helemaal vierkante ogen van `t lezen op BP hihi wink.gif
We hebben vanavond besloten om na de vakantie de meiden iig voor een bepaalde periode 100% over te zetten op kkv om te kijken hoe dit bevalt. En dan tot die tijd me meer in het barf te gaan verdiepen en idd uit te zoeken wat de juiste verhoudingen/hoeveelheden zijn voor iedere newf. Ik neem aan dat het geen kwaad kan tussendoor eens een maaltijd te vervangen door roodvlees of pens.

Nu zit ik wel met nog veel vragen , vooral rondom het afspenen van onze pups (als we met der tijd besluiten kkv door te zetten). Zijn er hier fokkers die daar ervaring mee hebben? Ik ben nl een behoorlijke muts rondom m`n newfies en kroost (vriendjelief noemt me niet voor niets "moeder de gans" ) :oops: en wil zeker weten dat ik ze de beste voeding geef.
Welke merken zijn bij het beste voor de groeiende newfpup? Ik neem aan dat verschillende merken kkv verschillende samenstellingen hebben? Ik begreep dat je dan een kkv moest hebben op basis van kippenbot?! Het lichaam neemt van de kippenbotjes de hoeveelheid calcium die het nodig heeft?!? scratch.gif
mirandanny
Puber-Newf
Puber-Newf

Terug naar Barf