Barf poesie

Voor het uitwisselen van ideeen/tips over- en het bereiden van rauw/versvoer.

Barf poesie

Berichtdoor inge » Wo 12 Jan 2011 09:52:11

Van de 3 katers die we hebben,is hij de enige die vers lust ,de 2 oudjes 1 van 20 jaar en 1 van 12 vinden het niet meer lekker.
Dat heb je met katten :lol: :lol:
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
inge
Puber-Newf
Puber-Newf

Re: Barf poesie

Berichtdoor nienke » Wo 12 Jan 2011 10:56:22

Mooie foto inge en heel herkenbaar, katten zijn heel andere (lees: lastige) eters als doggies. Hier ben ik nu zover dat 3 van de 4 op een zelf gedraaide KVV staan. Barf was geen doen, de helft werd niet opgegeten dus dan ben ik veel te bang voor tekorten. nummer 4 staat nog steeds op brok, misschien van de zomer weer eens proberen er wat vers in te krijgen. wink.gif
Maar, de oude zwerfkat van de vorige bewoners loopt sinds een paar weekjes weer hier rond huis en met die kou/sneeuw was er weinig te vangen dus krijgt hij wat barfdingetjes erbij. Prachtig gezicht hoe hij hier in de tuin zit te smullen! blij.gif Hebben we toch nog een beetje een barfkat grijns.gif
Afbeelding
groetjes nienke en een poot van de newfies.
nienke
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor GerdaRoode » Wo 12 Jan 2011 12:14:59

Oh wat zou ik dat graag willen, maar ze halen allemaal de koninklijke neuzen er voor op.
Ja af en toe een stukje van Migudu gappen, maar dat is niet voldoende...

Leuke foto!

Groetjes,
Gerda
GerdaRoode

Berichtdoor nienke » Wo 12 Jan 2011 13:17:50

misschien is het voor jouw poezels ook het proberen waard om iets zelf te malen? Hier gaat onze eigen mix erin als zoete koek, ik hou de volgende percentages aan: 50% vleesbot (min 50%-50% vlees-bot), 35% spiervlees en 15% diverse orgaansoortjes en draai ineens een kilo op 10, verdelen in dagporties en de poezels zijn een paar weekjes voorzien. blij.gif
Afbeelding
nienke
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor emz » Wo 12 Jan 2011 13:26:28

Een jaar of 20 geleden werden de meeste (ras)katten met complete eendagskuikens gevoerd. Dat gaf goede resultaten.
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor nienke » Wo 12 Jan 2011 14:40:49

ik zou zelf nooit alleen eendagskuikens voeren (te eenzijdig voor compleet vers voeren en volgens mij heb ik eens ergens gelezen dat er niet veel aan voedingsstoffen in zou zitten) maar kan zeker een goede aanvulling zijn in een barfmenu. toppie.gif
Heb ze hier ook eens gegeven, eentje knabbelde er wat aan, de rest weigerde. weenie.gif
Afbeelding
nienke
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Joyce » Wo 12 Jan 2011 14:41:46

Die eet met smaak! toppie.gif

Die monsters van mij kijken de rauwe kipfilet ongeveer van het aanrecht en als ze doorhebben dat ze een stukje gaan krijgen staan ze werkelijk te gillen! grijns.gif
Ze vinden dat dus megalekker, misschien toch maar eens proberen... scratch.gif
Joyce

Berichtdoor inge » Wo 12 Jan 2011 16:38:54

Onze poesie eet alles behalve vis en kuikens die lust meneer niet,maar er staan altijd twee bruine koppies klaar om het op te vangen whoea.gif
Afbeelding
Gebruikers-avatar
inge
Puber-Newf
Puber-Newf

Berichtdoor Petra » Wo 12 Jan 2011 17:14:30

Ik heb een kater die werkelijk waar alle kvv's lust ook die van de hond met heel veel pens dus die zou ook best wel barfen denk ik. Hij is dan ook altijd blij dat Djarro zijn bak niet helemaal leeg slikt er is altijd nog een klein hapje voor hem over. grijns.gif
Ons prinsesje (de ragdoll) lust het wel maar eet er niet heel veel van en dan moet ik gewoon oppassen dat die kater dat ook niet alsnog opeet.
Ik heb nu even niks meer in huis maar normaal krijgen ze (of eigenlijk alleen de kater) in het weekend carnibest of een ander merk en door de week brokken.
Afbeelding
Kaz, in liefdevolle herinnering
Afbeelding
Petra en een knuf van Djarro en Suus
Gebruikers-avatar
Petra
Forum-Newf
Forum-Newf

Berichtdoor Joyce » Wo 12 Jan 2011 21:22:32

een van mijn poezen in -"een vorig leven" at ook pens en kvv mee met de honden!
Joyce

Berichtdoor muppie » Vr 14 Jan 2011 11:22:47

Mooi hoor.
Mijn opvangkitten (sterk vermagerd gevonden) vorig jaar at ook meteen kvv (ja had ook erge honger). Maar wel handig zo als je alleen honden hebt.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
muppie
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Terug naar Barf