Wasbeurt

Het gedrag van de Newfoundlander. Hoe ga je er mee om.

Wasbeurt

Berichtdoor emz » Vr 3 Mei 2019 10:24:44

Tessa is als jonge pup niet gewend aan wassen en föhnen. Resultaat ze schreeuwt moord en brand als ze geföhnd wordt, probeert weg te rennen en is helemaal in paniek.
Dat kan ik gewoon niet aanzien, dus mag ze van de trimtafel af of uit het bad, en wordt getroost.
Stom natuurlijk, want zo knapt het nooit op, maar ja, het is zo zielig om te zien en horen....
Nu stond ze gisteren net in het bad , toen ik weggeroepen werd voor een spoedpatientje, en Tessa dus achterbleef onder de hoede van assistente Carin en haar ringtrainigsmaatje en grote speelvriend Gürkan.
Toen ik na een klein uurtje terugkwam werd ik door een droge Tessa begroet, en kreeg twee telefoons onder mijn neus geschoven met filmpjes : als ik niet in de buurt ben, laat ze zich als een lammetje wassen en drogen !!!!
Martin Gauss heeft dus gelijk......
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Re: Wasbeurt

Berichtdoor Gonny » Vr 3 Mei 2019 16:27:42

Honden zetten je altijd voor schut!!

Hier min of meer hetzelfde dilemma. Bibi en Reus roken heel erg naar hond om het zo maar eens te zeggen. Volgens de beschrijving was regelmatig borstelen genoeg en lieten ze dat ook goed toe.

Dus ik aan het borstelen. En de geur is al een stuk minder. Maar om nou te zeggen dat ze het goed toelaten, nou nee. Bibi gaat redelijk maar smeert 'm zodra het kan. Reus verstijft en gromt naar me. De eerste keer schrok ik me rot want Reus gromt en blaft nogal zwaar, als een heuse Newf

Na de eerste schrik ga ik gewoon door en stopt ie uiteindelijk. Maar hij voelt de aarzeling en leert dat het toch effectief is.

Ik wil ze graag wassen nu ze goed gewend zijn, maar ik denk toch dat ik de trimster inschakel.
Bibi heeft naar mijn bescheiden inzicht een plukvacht en Reus, geen idee wat ik daarvan moet denken .
En bij die trimster zijn ze natuurlijk als was in haar handen.
Gebruikers-avatar
Gonny
Forum-Newf
Forum-Newf

Afbeeldingen: 0

Re: Wasbeurt

Berichtdoor emz » Ma 6 Mei 2019 10:34:20

Ik ben bang dat je gelijk hebt, Gonny. Vreemde ogen dwingen....
Afbeelding

groetjes ineke
emz
Forum-Newf
Forum-Newf

Terug naar Gedrag