Hallo,
Nieuw op dit forum en heb al dadelijk een vraag. Mijn newfy (Bruintje, 3 jaar, gesteriliseerd)) mankt al maanden met de linkervoorpoot. Eerst dacht de dierenarts aan groeipijnen, maar Bruin is nu bijna 3 jaar dus kans is klein dat dit de oorzaak is. De poot was ietwat rood onderaan, en in de andere poot een grasaar verwijderd dus dachten dat dit dan de oorzaak was maar verbeterde niet. Het werd echter ook niet echt slechter. Dan ontstekingsremmende pijnstillers laten nemen, zonder echt resultaat. Uiteindelijk dan toch 2-tal weken terug foto's laten maken. Niets op de zien, dus het ligt niet aan de botten. Eventueel de spieren of bindweefsels. Dierenarts heeft dan speciale voeding meegegeven (Hill's Metabolic and Mobility), enerzijds om te kijken of dit helpt aan het manken, anderzijds omdat Bruin ietsje overgewicht heeft (45 kg, komt van 38kg). Maar daarmee merkte ik dat ze totaal geen energie meer had, en bovendien werd het manken gewoon erger. Dus sinds gisteren terug op de vorige voeding: 500 gr vers vlees 'perceval' van carrefour en Friskies omega3 brokjes (ik heb al heel wat brokken uitgeprobeerd en vreemd genoeg geven deze haar de meeste energie). Daarmee merk ik een licht verbetering, zeker wat energieniveau betreft.
Iemand enige ervaring met deze symptomen? Ik sta ook open voor tips ivm voeding.
Groetjes,
Christophe